گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد
سرخط خبرها

نسخه‌ای برای محبوب بودن

  • کد خبر: ۱۶۹۶۶۰
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
نسخه‌ای برای محبوب بودن
نقطه اشتراک دوست داشتن و دوست داشته شدن، حال خوبی است که کمتر کسی پیدا می‌شود طالب آن نباشد و نخواهد تجربه اش کند.

دوست داشتن و دوست داشته شدن حکایتی دیرینه است که فصل مشترک زندگی خیلی از ما آدم هاست. شاید اگر بسیاری از کار‌ها و رفتار‌های روزمره مان را مرور کنیم، تلاشی مستمر برای رسیدن به این دو مقصود باشد. دوست داشتن است که به زندگی روح می‌بخشد و قلب آدمی را رقیق می‌کند و نازک خیالی به او می‌بخشد، انگیزه تلاش و حرکت می‌شود و معنابخش زندگی است.

دوست داشته شدن نیز معنای دیگری است که همه این انگیزه‌ها و ادراک‌ها را درون خودش دارد و فراتر از این‌ها به آدمی این حس را می‌بخشد که تو آن قدر خوب بوده‌ای که سزاوار این هستی دیگری بخشی از دلش را به تو ببخشد، تو آن قدر محبوب هستی که خوبی هایت دیگری را متأثر کرده است. نقطه اشتراک دوست داشتن و دوست داشته شدن هم حال خوبی است که کمتر کسی پیدا می‌شود طالب آن نباشد و نخواهد تجربه اش کند. در نتیجه، ذات و فطرت آدمیزاد به مهرورزی عجین است و به قول مولانا: از شبنم عشق خاک آدم گل شد/صد فتنه و شور در جهان حاصل شد/سرنشتر عشق بر رگ روح زدند/یک قطره از آن چکید و نامش دل شد.

حالا در این روزگاری که همه مان به نوعی به دنبال ادراک این حس‌ها هستیم، هرکسی دنبال نسخه‌ای است که راه را آسان کند و زودتر به مقصد برسد. اینکه بتواند با رفتار‌ها و ویژگی‌های اخلاقی اش دیگران را به خود جلب کند و محبوب دل‌ها شود. نسخه‌ای که بهترین و مؤثرترین آن در آیه ۹۶ سوره مریم آمده است. خداوند متعال در این آیه می‌فرماید: «کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده اند، به زودى خداى رحمان براى آنان محبتى [در دل ها]قرار مى دهد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->